TÜRMOB Sirküler: Muhtasar ve Prim Beyannamesi Uygulaması

 

TÜRMOB Sirküler: Muhtasar ve Prim Beyannamesi Uygulamasi

(20.02.2017) 
 

 MUHTASAR VE PRIM HIZMET BEYANNAMESI UYGULAMASI

1 HAZIRAN 2017 TARIHINDEN ITIBAREN
KIRSEHIR’DE BASLIYOR
 
 
ÖZET
:
MUHTASAR VE PRIM HIZMET BEYANNAMESI UYGULAMASI
1 HAZIRAN 2017 TARIHINDEN ITIBAREN
KIRSEHIR’DE BASLIYOR
 
 
ÖZET
:
Maliye Bakanligi (Gelir Idaresi Baskanligi) tarafindan çikarilan MUHTASAR VE PRIM HIZMET BEYANNAMESI GENEL TEBLIGI (SIRA NO: 1) nde muhtasar beyanname ile aylik prim ve hizmet belgesinin birlestirilerek alinmasi konusunda düzenleme ve açiklamalar yapilmistir.
-        Uygulamaya Kirsehir Ilinde pilot olarak (Haziran ayinda verilmesi gereken beyannameler dahil olmak üzere) 1 Haziran 2017 tarihinden itibaren baslayanacaktir.
-        Türkiye genelinde ise uygulama   1 Ocak 2018 tarihinden itibaren baslayacaktir.
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin, ertesi ayin 23 üncü günü saat 23.59’a kadar elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir.
-        Beyan edilen vergi kesintileri ile sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgileri için ayri ayri tahakkuk fisleri düzenlenecektir.
-        Yapilan tahakkuklarin ilgili vergi kanunlari ile 5510 sayili Kanun hükümleri çerçevesinde ödemeleri ayri ayri yapilacaktir.
-        340 Sira No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebligi ekinde yer alan Ek-3 “Elektronik Beyanname Aracilik ve Sorumluluk Sözlesmesi” ile Ek-4 “Elektronik Beyanname Aracilik Sözlesmesi” degistirilmistir.
-        Maliye Bakanliginca yapilan düzenlemeler kapsaminda bu Tebligin yürürlüge girdigi tarihten önce elektronik ortamda beyanname gönderme aracilik yetkisi almis bulunan gerçek ve tüzel kisiler mevcut kullanici kodu, parola ve sifrelerini kullanmaya devam edeceklerdir.
-        Gerçek ve tüzel kisiler 1/12018 tarihinden sonra verecekleri Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini Sosyal Güvenlik Kurumu tarafindan verilmis olan sifre ile gönderemeyeceklerdir.
 
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine iliskin fiillerin vergi kanunlarina göre vergi cezasi kesilmesini ve 5510 sayili Kanuna göre de idari para cezasi gerektirmesi halinde vergi daireleri ve sosyal güvenlik il müdürlügü/sosyal güvenlik merkezi tarafindan ayri ayri ceza kesilecektir.
-        Bir defaya mahsus olmak üzere 31 Mart 2017 tarihine kadar Vergi Kimlik Numarasi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Isyeri Sicil Numarasinin eslestirilmesi amaciyla Teblig ekinde yer alan “Vergi Kimlik Numarasi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Isyeri Sicil Numarasinin Eslestirilmesine Iliskin Bildirim”i (Ek-8) elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir.
5510 sayili Kanun’un 93’üncü maddesine göre “Kurumun prim ve diger alacaklari ödeme süresinin doldugu tarihi takip eden takvim yili basindan baslayarak 10 yillik zamanasimina tâbidir.” Buna karsilik Vergi Usul Kanunu ve 6183 sayili Kanununa göre vergi uygulamalarinda zamanasimi süresi, vergi doguran olayi ya da vadeyi izleyen takvim yili basindan itibaren bes yildir. Tebligde bu konuda açiklama yer almamaktadir.
 
 
6728 sayili Kanunun 16’nci maddesi ile 15/07/2016 tarihinde Gelir Vergisi Kanununa “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” baslikli 98/A maddesi eklenmis, konuyla ilgili açiklamalarimiza 09.08.2016/96 sayili Sirkülerimizde yer verilmistir. Söz konusu 98/A maddesi düzenlemesi asagidaki gibidir:
“Madde 98/A
Muhtasar ve prim hizmet beyannamesi, vergi kanunlarina göre verilmesi gereken muhtasar beyanname ile 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayili Sosyal Sigortalar ve Genel Saglik Sigortasi Kanunu uyarinca verilmesi gereken aylik prim ve hizmet belgesinin birlestirilerek, kesilen vergilerin matrahlariyla birlikte sigortalinin sigorta primleri ve kazançlari toplami ile prim ödeme gün sayilarinin bildirilmesine mahsustur.
Muhtasar beyanname ile aylik prim ve hizmet belgesinin birlestirilerek verilmesi hususunda zorunluluk getirmeye veya kaldirmaya, kapsama girecekleri gruplar, sektörler, gayrisafi is hasilatlari, istihdam edilen isçi sayilari, gelir unsurlari, il ve ilçe sinirlari itibariyla ayri ayri veya birlikte tespit etmeye, muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin sekil, içerik ve ekleri ile ilgili oldugu dönemi ve uygulamaya iliskin usul ve esaslari belirlemeye Maliye Bakanligi ile Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligi müstereken yetkilidir.
Muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin verilmesinde bu Kanunun 98 inci maddesinde belirtilen yer ve süreler dikkate alinir. Maliye Bakanligi; bölge, il, ilçe, mahal ve sektörlere göre yetkili vergi dairesini ve beyannamenin verilme zamanini belirlemeye yetkilidir.
Bu Kanunda ve diger kanunlarda, muhtasar beyanname ile aylik prim ve hizmet belgesine yapilmis olan atiflar, bu iki belgenin tek bir beyanname olarak birlestirildigi durumlarda, muhtasar ve prim hizmet beyannamesine yapilmis sayilir.”
5510 sayili Kanunun 86 nci maddesinin onüçüncü fikrasinda ise
 
 “Muhtasar beyanname ile bu Kanun uyarinca verilmesi gereken aylik prim ve hizmet belgesinin birlestirilerek verilmesi durumunda beyannamenin; sekil, içerik, ekleri, ilgili oldugu dönem, verilme süresi ve diger hususlar Bakanlik ile Maliye Bakanligi tarafindan çikarilan müsterek teblig ile belirlenir.”
hükmüne yer verilmistir.
 
Bu kapsamda Maliye Bakanligi (Gelir Idaresi Baskanligi) tarafindan çikarilarak 18/02/2017 tarih ve 299983 sayili Resmi Hazete’de yayimlanan MUHTASAR VE PRIM HIZMET BEYANNAMESI GENEL TEBLIGI (SIRA NO: 1)’nde;vergiye uyum maliyetlerinin azaltilmasi, gönüllü uyumun tesvik edilmesi ve kayit disi ekonomi ile mücadelede etkinligin artirilmasi amaciyla, vergi kanunlarina göre vergi dairesine verilmesi gereken “Muhtasar Beyanname” ile 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayili Sosyal Sigortalar ve Genel Saglik Sigortasi Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (a) bendi kapsaminda sigortali sayilan kisileri bildirmekle yükümlü olanlar tarafindan Sosyal Güvenlik Kurumuna verilmesi gereken “Aylik Prim ve Hizmet Belgesi”nin birlestirilmesi sonucunda olusturulan “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi”nin verilmesine iliskin usul ve esaslarhakkinda açiklamada bulunulmustur.
 
Söz konusu Teblig ile yapilan düzenlemeler,
 
-        5510 sayili Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (a) bendi kapsaminda sigortali sayilan kisileri (Ek 9 uncu maddesi kapsamindaki sigortalilar hariç) bildirmekle yükümlü olanlar,
-        5510 sayili Kanunun geçici 20 nci maddesi kapsamindaki sandiklar,
-        Vergi kanunlarina göre vergi kesintisi yapmak zorunda olanlar,
hakkinda uygulanacaktir.
 
 Yapilan düzenlemenin ana hatlari asagidaki gibidir.
 
-        Muhtasar beyanname ile aylik prim ve hizmet belgesinin birlestirilerek alinmasi uygulamasina Kirsehir Ilinde pilot  olarak (Haziran ayinda verilmesi gereken beyannameler dahil olmak üzere) 1 Haziran 2017 tarihinden itibaren baslanacaktir.
-        Kirsehir Ili disinda kalan diger mükellefler/isverenler için uygulama 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren baslayacaktir.
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin, ertesi ayin 23 üncü günü saat 23.59’a kadar yetkili vergi dairesine elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir.
-        Elektronik ortamda gönderilen Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi, sistem tarafindan ön kontrolü yapildiktan sonra kabul edilecektir.
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile beyan edilen vergi kesintileri ile sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgileri için ayri ayri tahakkuk fisleri düzenlenecektir.
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile beyan edilen vergi ve sigorta primleri ayri ayri tahakkuk ettirilecek ve bunlarin ödemeleri ilgili vergi kanunlari ile 5510 sayili Kanun hükümleri çerçevesinde yapilacaktir.
-        Daha önce verilmis bulunan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi veya beyannamelerindeki hata ve/veya eksikliklere iliskin verilecek düzeltme beyannamelerinin, söz konusu dönemlere münhasir olarak verilen beyannamelerde yer alan bilgileri de kapsamasi gerekmektedir.
-        Birden fazla vergi dairesinde gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunanlar için sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini içerecek sekilde verilecek olan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin verilecegi yetkili vergi dairesi, çalisanlarin ücret ödemeleri üzerinden yapilan gelir vergisi kesintisinin beyan edilecegi yer vergi dairesidir.
-        340 Sira No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebligi ekinde yer alan Ek-3 “Elektronik Beyanname Aracilik ve Sorumluluk Sözlesmesi” ile Ek-4 “Elektronik Beyanname Aracilik Sözlesmesi” degistirilmistir.
-        Maliye Bakanliginca yapilan düzenlemeler kapsaminda bu Tebligin yürürlüge girdigi tarihten önce elektronik ortamda beyanname gönderme aracilik yetkisi almis bulunan gerçek ve tüzel kisiler mevcut kullanici kodu, parola ve sifrelerini kullanmaya devam edeceklerdir.
-        Tebligin yürürlüge girdigi tarihe kadar 5510 sayili Kanun uyarinca çalistirdigi sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini elektronik ortamda gönderen isverenler ile bildirge göndermek üzere aracilik yetkisi verilen gerçek ve tüzel kisiler 1/12018 tarihinden sonra verecekleri Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini Sosyal Güvenlik Kurumu tarafindan verilmis olan sifre ile gönderemeyeceklerdir.
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine iliskin fiillerin vergi kanunlarina göre vergi cezasi kesilmesini gerektirmesi halinde 213 sayili Kanun uyarinca vergi dairelerince, bu fiillerin 5510 sayili Kanuna göre idari para cezasi gerektirmesi halinde 5510 sayili Kanun uyarinca sosyal güvenlik il müdürlügü/sosyal güvenlik merkezi tarafindan ayri ayri ceza kesilecektir.
-        Muhtasar beyannamelerini üçer aylik dönemler halinde vermekle birlikte yaninda isçi çalistirmayan mükellefler ise yaptiklari ödemeleri veya tahakkuk ettirdikleri kârlar ve iratlar ile bunlardan kestikleri vergileri Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile önceden oldugu gibi üçer aylik dönemler halinde Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarinin 23 üncü günü aksamina kadar vermeye devam edeceklerdir.
-        Bankalar ve araci kurumlarin 193 sayili Kanunun geçici 67 nci maddesinin bir ve üç numarali fikralari kapsaminda yaptiklari kesintileri beyan ettikleri “Muhtasar Beyanname (G.V.K. Geçici 67 nci Maddeye Göre Yapilan Tevkifatlar Için)” bu Teblig hükümleri kapsami disindadir.
-        Vergi Kimlik Numarasi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Isyeri Sicil Numarasinin eslestirilmesi amaciyla 18 Subat 2017 tarihinden itibaren baslamak üzere bir defaya mahsus olmak üzere bu Teblig ekinde yer alan “Vergi Kimlik Numarasi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Isyeri Sicil Numarasinin Eslestirilmesine Iliskin Bildirim”i (Ek-8) elektronik ortamda gönderme zorunlulugu getirilmistir.
-        Tebligde zamanasimi uygulamasi konusunda açiklamaya yer verilmemistir. 5510 sayili Kanun’un 93’üncü maddesine göre “Kurumun prim ve diger alacaklari ödeme süresinin doldugu tarihi takip eden takvim yili basindan baslayarak 10 yillik zamanasimina tâbidir.” Buna karsilik Vergi Usul Kanunu ve 6183 sayili Kanununa göre vergi uygulamalarinda zamanasimi süresi, vergi doguran olayi ya da vadeyi izleyen takvim yili basindan itibaren bes yildir.
 
 
 
 
 
Geçis dönemi uygulamasi
 
-        -Kirsehir ili merkez ve ilçelerinde bulunan mükellefler/isverenler (281 Seri No.lu Gelir Vergisi Genel Tebliginde belirtilen bankalar hariç) için Tebligin uygulanmasina, Haziran ayinda verilmesi gereken beyannameler dahil olmak üzere 1/6/2017 tarihinden itibaren baslanacaktir.
 
-        -Kirsehir ili merkez ve ilçelerinde bulunan mükellefler/isverenlerce Kirsehir ili disinda istihdam edilmekle birlikte ücret ödemeleri veya tahakkuku Kirsehir ilinde yapilan çalisanlarin ücret ödemeleri üzerinden tevkif edilen vergiler ile sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini içeren Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Kirsehir Vergi Dairesine elektronik ortamda gönderilecektir.
 
-        Kirsehir ilinde istihdam edilmekle birlikte ücret ödemesi veya tahakkuku farkli bir ilde yapilan çalisanlarin ücret ödemeleri üzerinden tevkif edilen vergilere ait muhtasar beyanname, ücret ödemesi veya tahakkukun yapildigi yer vergi dairesine verilecektir. Ayrica bu sigortalilara ait aylik prim ve hizmet belgeleri ise elektronik ortamda (e-bildirge) Sosyal Güvenlik Kurumuna verilmeye devam edilecektir.
 
Söz konusu Teblige asagidaki linkten erisilebilir.
 
 
 
Saygilarimizla… 
 amaya Kirsehir Ilinde pilot olarak (Haziran ayinda verilmesi gereken beyannameler dahil olmak üzere) 1 Haziran 2017 tarihinden itibaren baslayanacaktir.
-        Türkiye genelinde ise uygulama   1 Ocak 2018 tarihinden itibaren baslayacaktir.
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin, ertesi ayin 23 üncü günü saat 23.59’a kadar elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir.
-        Beyan edilen vergi kesintileri ile sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgileri için ayri ayri tahakkuk fisleri düzenlenecektir.
-        Yapilan tahakkuklarin ilgili vergi kanunlari ile 5510 sayili Kanun hükümleri çerçevesinde ödemeleri ayri ayri yapilacaktir.
-        340 Sira No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebligi ekinde yer alan Ek-3 “Elektronik Beyanname Aracilik ve Sorumluluk Sözlesmesi” ile Ek-4 “Elektronik Beyanname Aracilik Sözlesmesi” degistirilmistir.
-        Maliye Bakanliginca yapilan düzenlemeler kapsaminda bu Tebligin yürürlüge girdigi tarihten önce elektronik ortamda beyanname gönderme aracilik yetkisi almis bulunan gerçek ve tüzel kisiler mevcut kullanici kodu, parola ve sifrelerini kullanmaya devam edeceklerdir.
-        Gerçek ve tüzel kisiler 1/12018 tarihinden sonra verecekleri Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini Sosyal Güvenlik Kurumu tarafindan verilmis olan sifre ile gönderemeyeceklerdir.
 
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine iliskin fiillerin vergi kanunlarina göre vergi cezasi kesilmesini ve 5510 sayili Kanuna göre de idari para cezasi gerektirmesi halinde vergi daireleri ve sosyal güvenlik il müdürlügü/sosyal güvenlik merkezi tarafindan ayri ayri ceza kesilecektir.
-        Bir defaya mahsus olmak üzere 31 Mart 2017 tarihine kadar Vergi Kimlik Numarasi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Isyeri Sicil Numarasinin eslestirilmesi amaciyla Teblig ekinde yer alan “Vergi Kimlik Numarasi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Isyeri Sicil Numarasinin Eslestirilmesine Iliskin Bildirim”i (Ek-8) elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir.
5510 sayili Kanun’un 93’üncü maddesine göre “Kurumun prim ve diger alacaklari ödeme süresinin doldugu tarihi takip eden takvim yili basindan baslayarak 10 yillik zamanasimina tâbidir.” Buna karsilik Vergi Usul Kanunu ve 6183 sayili Kanununa göre vergi uygulamalarinda zamanasimi süresi, vergi doguran olayi ya da vadeyi izleyen takvim yili basindan itibaren bes yildir. Tebligde bu konuda açiklama yer almamaktadir.
 
 
6728 sayili Kanunun 16’nci maddesi ile 15/07/2016 tarihinde Gelir Vergisi Kanununa “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” baslikli 98/A maddesi eklenmis, konuyla ilgili açiklamalarimiza 09.08.2016/96 sayili Sirkülerimizde yer verilmistir. Söz konusu 98/A maddesi düzenlemesi asagidaki gibidir:
“Madde 98/A
Muhtasar ve prim hizmet beyannamesi, vergi kanunlarina göre verilmesi gereken muhtasar beyanname ile 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayili Sosyal Sigortalar ve Genel Saglik Sigortasi Kanunu uyarinca verilmesi gereken aylik prim ve hizmet belgesinin birlestirilerek, kesilen vergilerin matrahlariyla birlikte sigortalinin sigorta primleri ve kazançlari toplami ile prim ödeme gün sayilarinin bildirilmesine mahsustur.
Muhtasar beyanname ile aylik prim ve hizmet belgesinin birlestirilerek verilmesi hususunda zorunluluk getirmeye veya kaldirmaya, kapsama girecekleri gruplar, sektörler, gayrisafi is hasilatlari, istihdam edilen isçi sayilari, gelir unsurlari, il ve ilçe sinirlari itibariyla ayri ayri veya birlikte tespit etmeye, muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin sekil, içerik ve ekleri ile ilgili oldugu dönemi ve uygulamaya iliskin usul ve esaslari belirlemeye Maliye Bakanligi ile Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligi müstereken yetkilidir.
Muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin verilmesinde bu Kanunun 98 inci maddesinde belirtilen yer ve süreler dikkate alinir. Maliye Bakanligi; bölge, il, ilçe, mahal ve sektörlere göre yetkili vergi dairesini ve beyannamenin verilme zamanini belirlemeye yetkilidir.
Bu Kanunda ve diger kanunlarda, muhtasar beyanname ile aylik prim ve hizmet belgesine yapilmis olan atiflar, bu iki belgenin tek bir beyanname olarak birlestirildigi durumlarda, muhtasar ve prim hizmet beyannamesine yapilmis sayilir.”
5510 sayili Kanunun 86 nci maddesinin onüçüncü fikrasinda ise
 
 “Muhtasar beyanname ile bu Kanun uyarinca verilmesi gereken aylik prim ve hizmet belgesinin birlestirilerek verilmesi durumunda beyannamenin; sekil, içerik, ekleri, ilgili oldugu dönem, verilme süresi ve diger hususlar Bakanlik ile Maliye Bakanligi tarafindan çikarilan müsterek teblig ile belirlenir.”
hükmüne yer verilmistir.
 
Bu kapsamda Maliye Bakanligi (Gelir Idaresi Baskanligi) tarafindan çikarilarak 18/02/2017 tarih ve 299983 sayili Resmi Hazete’de yayimlanan MUHTASAR VE PRIM HIZMET BEYANNAMESI GENEL TEBLIGI (SIRA NO: 1)’nde;vergiye uyum maliyetlerinin azaltilmasi, gönüllü uyumun tesvik edilmesi ve kayit disi ekonomi ile mücadelede etkinligin artirilmasi amaciyla, vergi kanunlarina göre vergi dairesine verilmesi gereken “Muhtasar Beyanname” ile 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayili Sosyal Sigortalar ve Genel Saglik Sigortasi Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (a) bendi kapsaminda sigortali sayilan kisileri bildirmekle yükümlü olanlar tarafindan Sosyal Güvenlik Kurumuna verilmesi gereken “Aylik Prim ve Hizmet Belgesi”nin birlestirilmesi sonucunda olusturulan “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi”nin verilmesine iliskin usul ve esaslarhakkinda açiklamada bulunulmustur.
 
Söz konusu Teblig ile yapilan düzenlemeler,
 
-        5510 sayili Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (a) bendi kapsaminda sigortali sayilan kisileri (Ek 9 uncu maddesi kapsamindaki sigortalilar hariç) bildirmekle yükümlü olanlar,
-        5510 sayili Kanunun geçici 20 nci maddesi kapsamindaki sandiklar,
-        Vergi kanunlarina göre vergi kesintisi yapmak zorunda olanlar,
hakkinda uygulanacaktir.
 
 Yapilan düzenlemenin ana hatlari asagidaki gibidir.
 
-        Muhtasar beyanname ile aylik prim ve hizmet belgesinin birlestirilerek alinmasi uygulamasina Kirsehir Ilinde pilot  olarak (Haziran ayinda verilmesi gereken beyannameler dahil olmak üzere) 1 Haziran 2017 tarihinden itibaren baslanacaktir.
-        Kirsehir Ili disinda kalan diger mükellefler/isverenler için uygulama 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren baslayacaktir.
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin, ertesi ayin 23 üncü günü saat 23.59’a kadar yetkili vergi dairesine elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir.
-        Elektronik ortamda gönderilen Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi, sistem tarafindan ön kontrolü yapildiktan sonra kabul edilecektir.
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile beyan edilen vergi kesintileri ile sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgileri için ayri ayri tahakkuk fisleri düzenlenecektir.
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile beyan edilen vergi ve sigorta primleri ayri ayri tahakkuk ettirilecek ve bunlarin ödemeleri ilgili vergi kanunlari ile 5510 sayili Kanun hükümleri çerçevesinde yapilacaktir.
-        Daha önce verilmis bulunan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi veya beyannamelerindeki hata ve/veya eksikliklere iliskin verilecek düzeltme beyannamelerinin, söz konusu dönemlere münhasir olarak verilen beyannamelerde yer alan bilgileri de kapsamasi gerekmektedir.
-        Birden fazla vergi dairesinde gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunanlar için sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini içerecek sekilde verilecek olan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin verilecegi yetkili vergi dairesi, çalisanlarin ücret ödemeleri üzerinden yapilan gelir vergisi kesintisinin beyan edilecegi yer vergi dairesidir.
-        340 Sira No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebligi ekinde yer alan Ek-3 “Elektronik Beyanname Aracilik ve Sorumluluk Sözlesmesi” ile Ek-4 “Elektronik Beyanname Aracilik Sözlesmesi” degistirilmistir.
-        Maliye Bakanliginca yapilan düzenlemeler kapsaminda bu Tebligin yürürlüge girdigi tarihten önce elektronik ortamda beyanname gönderme aracilik yetkisi almis bulunan gerçek ve tüzel kisiler mevcut kullanici kodu, parola ve sifrelerini kullanmaya devam edeceklerdir.
-        Tebligin yürürlüge girdigi tarihe kadar 5510 sayili Kanun uyarinca çalistirdigi sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini elektronik ortamda gönderen isverenler ile bildirge göndermek üzere aracilik yetkisi verilen gerçek ve tüzel kisiler 1/12018 tarihinden sonra verecekleri Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini Sosyal Güvenlik Kurumu tarafindan verilmis olan sifre ile gönderemeyeceklerdir.
-        Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine iliskin fiillerin vergi kanunlarina göre vergi cezasi kesilmesini gerektirmesi halinde 213 sayili Kanun uyarinca vergi dairelerince, bu fiillerin 5510 sayili Kanuna göre idari para cezasi gerektirmesi halinde 5510 sayili Kanun uyarinca sosyal güvenlik il müdürlügü/sosyal güvenlik merkezi tarafindan ayri ayri ceza kesilecektir.
-        Muhtasar beyannamelerini üçer aylik dönemler halinde vermekle birlikte yaninda isçi çalistirmayan mükellefler ise yaptiklari ödemeleri veya tahakkuk ettirdikleri kârlar ve iratlar ile bunlardan kestikleri vergileri Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile önceden oldugu gibi üçer aylik dönemler halinde Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarinin 23 üncü günü aksamina kadar vermeye devam edeceklerdir.
-        Bankalar ve araci kurumlarin 193 sayili Kanunun geçici 67 nci maddesinin bir ve üç numarali fikralari kapsaminda yaptiklari kesintileri beyan ettikleri “Muhtasar Beyanname (G.V.K. Geçici 67 nci Maddeye Göre Yapilan Tevkifatlar Için)” bu Teblig hükümleri kapsami disindadir.
-        Vergi Kimlik Numarasi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Isyeri Sicil Numarasinin eslestirilmesi amaciyla 18 Subat 2017 tarihinden itibaren baslamak üzere bir defaya mahsus olmak üzere bu Teblig ekinde yer alan “Vergi Kimlik Numarasi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Isyeri Sicil Numarasinin Eslestirilmesine Iliskin Bildirim”i (Ek-8) elektronik ortamda gönderme zorunlulugu getirilmistir.
-        Tebligde zamanasimi uygulamasi konusunda açiklamaya yer verilmemistir. 5510 sayili Kanun’un 93’üncü maddesine göre “Kurumun prim ve diger alacaklari ödeme süresinin doldugu tarihi takip eden takvim yili basindan baslayarak 10 yillik zamanasimina tâbidir.” Buna karsilik Vergi Usul Kanunu ve 6183 sayili Kanununa göre vergi uygulamalarinda zamanasimi süresi, vergi doguran olayi ya da vadeyi izleyen takvim yili basindan itibaren bes yildir.
 
 
 
 
 
Geçis dönemi uygulamasi
 
-        -Kirsehir ili merkez ve ilçelerinde bulunan mükellefler/isverenler (281 Seri No.lu Gelir Vergisi Genel Tebliginde belirtilen bankalar hariç) için Tebligin uygulanmasina, Haziran ayinda verilmesi gereken beyannameler dahil olmak üzere 1/6/2017 tarihinden itibaren baslanacaktir.
 
-        -Kirsehir ili merkez ve ilçelerinde bulunan mükellefler/isverenlerce Kirsehir ili disinda istihdam edilmekle birlikte ücret ödemeleri veya tahakkuku Kirsehir ilinde yapilan çalisanlarin ücret ödemeleri üzerinden tevkif edilen vergiler ile sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini içeren Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Kirsehir Vergi Dairesine elektronik ortamda gönderilecektir.
 
-        Kirsehir ilinde istihdam edilmekle birlikte ücret ödemesi veya tahakkuku farkli bir ilde yapilan çalisanlarin ücret ödemeleri üzerinden tevkif edilen vergilere ait muhtasar beyanname, ücret ödemesi veya tahakkukun yapildigi yer vergi dairesine verilecektir. Ayrica bu sigortalilara ait aylik prim ve hizmet belgeleri ise elektronik ortamda (e-bildirge) Sosyal Güvenlik Kurumuna verilmeye devam edilecektir.
 
Söz konusu Teblige asagidaki linkten erisilebilir.
 
 
 
Saygilarimizla…